Home > FAQ

FAQ

Hier vind u een opsomming van de vragen die ons het meest gesteld worden met de bijbehorende antwoorden. Heeft u een vraag die niet in de lijst voorkomt stel hem dan gerust via klantenservice@cottona.com.

  • Worden de tafellakens van Cottona ook in winkels verkocht?
    Nee, de producten van Cottona zijn alleen via de eigen webshops van Cottona verkrijgbaar.
  • Hoe worden de producten van Cottona afgewerkt?
    Alle rechthoekige en vierkante tafellakens en tafellopers worden gemaakt met een luxe schilderijzoom van drie centimeter breed. Dat is een dubbele omslag met verstekhoeken. Ronde en ovale tafellakens en servetten worden gemaakt met een standaard zoom van 1 cm breed.
  • Hoe kan ik de juiste maat bepalen van een tafellaken of tafelloper?
    Wij adviseren een overhang van 20 á 30 cm. Hoe groter de tafel, hoe mooier een royale overhang. Bij het bepalen van de maat is het verstandig rekening te houden met de krimp van de stof. Wanneer u twijfelt over de ideale maat voor uw tafel stuur dan een mailtje naar: klantenservice@cottona.com
  • Kan ik een tafelkleed of een tafelloper op maat laten maken?
    Ja dat kan. En u kunt iedere gewenste vorm en maat direct online bestellen, ook vierkant, rond of ovaal. Kies onder het kopje 'maatwerk' de gewenste collectie of klik hier om direct naar het maatwerk overzicht te gaan.
  • Hoe moet ik de producten van Cottona wassen?
    - Sorteer de was op kleur en wasvoorschrift
    - Vul de wastrommel maximaal tot de helft
    - Gebruik het wasprogramma voor fijne was
    - Gebruik bij voorkeur een vloeibaar wasmiddel
    - Was zo kort mogelijk op een zo laag mogelijke temperatuur
    voor het beste kleurbehoud
  • Krimpen de tafellakens en tafellopers tijdens het wassen?
    Ja, tafeltextiel kan krimpen tijdens het reinigen. De mate waarin is vooral afhankelijk van de samenstelling van de stof. Bij het kiezen van de juiste maat is het verstandig om hiermee rekening te houden. Ter indicatie hieronder de te verwachten krimppercentages:
    Katoencollectie: 2-4%
    Linnencollectie: breedte 1-3%, lengte 3-6%
    Damastcollectie: 3-7%
    Glamourcollectie: 1-3%
    Natuurlijk linnen: breedte 1-3%, lengte 6-10%
    Buitencollectie: 1-3%
  • Ik wil een product nabestellen in dezelfde kleur, kan dat?
    Ja dat kan. U dient er wel rekening mee te houden dat er een geringe kleurafwijking kan zijn ten opzichte van de eerdere levering. Wij adviseren u indien mogelijk alle producten ineens te bestellen. Wij zorgen altijd dat een complete bestelling uit hetzelfde verfbad gemaakt wordt.
  • Hoe weet ik dat mijn bestelling verzonden is?
    Uw bestelling is verzonden als u de bevestigingsmail voor verzending hebt ontvangen.
  • Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?
    Standaardmaten verzenden we binnen 2 werkdagen na ontvangst van de betaling. Maatwerk verzenden we binnen 3 werkdagen na ontvangst van de betaling. PostNL/TNT verzorgt voor ons de bezorging van alle zendingen en levert deze in Nederland en België binnen 2 werkdagen af.
  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling bezorgd wordt?
    Als u niet thuis bent, probeert PostNL/TNT het pakket de volgende dag nog eens aan te bieden. Mocht u dan weer niet thuis zijn dan kunt u het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL/TNT afhaalpunt, vergeet in dat geval niet het briefje van PostNL/TNT mee te nemen.
  • Wat te doen als de breedte van de tafelbeschermer (140 cm) onvoldoende is voor een bepaalde tafel?
    Bij grote ronde of vierkante tafels kan het voorkomen dat de breedte van onze tafelbeschermer niet voldoende is om de tafel te bedekken. Dat hoeft geen probleem te zijn want een tafelbeschermer mag gerust uit twee of zelfs drie delen bestaan. U kunt de delen gewoon los tegen elkaar leggen.